Postup při habilitačním řízení
1. uchazeč doručí (osobně resp. doporučeným dopisem) na OVZS všechny požadované dokumenty v požadované podobě *. |
2. poté uchazeč obdrží e-mailem informace potřebné pro přístup do aplikace CHRES; v případě, že je zaměstnancem UK, použije své přístupové údaje z Centrální autentizační služby UK (CAS), v opačném případě obdrží přístupové údaje e-mailem; s využitím těchto údajů uloží požadované dokumenty do systému CHRES a zaručí se za to, že konečná elektronická a tištěná verze jsou identické. |
3. OVZS provede kontrolu a v případě nedostatků vyzve uchazeče k jejich odstranění **. |
4. uchazeč opraví případné nedostatky** a zaručí se za to, že konečná elektronická a tištěná verze návrhu jsou identické; od tohoto okamžiku již nebude mít přístup do aplikace pro změny vložených údajů. |
5. dle Opatření rektora č. 15/2019 a Směrnice děkana č. 13/2019 (viz https://www.mff.cuni.cz/cs/vnitrni-zalezitosti/predpisy/prikazy-a-smernice-dekana/smernice-dekana-c-13-2019) všechny habilitační práce projdou kontrolou originality, prováděnou systémem Turnitin nebo jiným systémem kontroly originality práce***. |
6. komise pro dané řízení je odhlasována na zasedání Vědecké rady MFF UK. |
7. uchazeč má povinnost uhradit poplatek za habilitační řízení do 30 dnů od odhlasování komise pro dané řízení na zasedání Vědecké rady MFF UK – viz https://www.mff.cuni.cz/cs/vnitrni-zalezitosti/predpisy/prikazy-a-smernice-dekana/smernice-dekana-c-1-2017 . |
8. členové komise mají od doby ustanovení právo nahlížet do materiálů pro toto habilitační řízení v aplikaci CHRES až do ukončení řízení. |
9. členové komise najmenují tři oponenty, kteří vypracují oponentské posudky na uchazečovu habilitační práci a vyjádří se ke kontrole originality. Oponenti zašlou posudky buď předsedovi komise, který je neprodleně předá na OVZS, nebo přímo na OVZS, a to nejpozději do 2 měsíců od oslovení oponentů se žádostí o vypracování posudku. |
10. poté, co komise obdrží všechny oponentské posudky, do jednoho měsíce vytvoří a odhlasuje Stanovisko komise. Elektronickou verzi stanoviska komise vkládá předseda komise do formuláře v aplikaci CHRES, tištěnou verzi stanoviska zasílá předseda komise na OVZS a to 2krát s podpisy všech zúčastněných členů komise, v případě elektronického hlasování všech hlasujících členů komise. OVZS ji naskenuje a vloží do aplikace CHRES. |
11. habilitační práce bude zveřejněna v Digitálním repozitáři UK, včetně posudků oponentů a výpisu ze zápisu z Vědecké rady, a to nejméně 5 dní před uchazečovou přednáškou a obhajobou habilitační práce na zasedání Vědecké rady – viz https://cuni.cz/UK-8701.html. |
12. v okamžiku oznámení o konání vědecké rady, na které bude habilitační řízení projednáváno, získají všichni členové rady přístup ke čtení všech podkladů pro habilitační řízení. |
13. uchazeč přednese přednášku na zasedání Vědecké rady MFF UK, o které bude informován s dostatečným předstihem. Přednáška trvá 30 minut, během ní budou kolovat jeho materiály včetně posudků, Stanoviska komise a habilitační práce. Více informací zde: https://www.mff.cuni.cz/cs/veda-a-zahranici/habilitacni-rizeni-a-rizeni-ke-jmenovani-profesorem/doporuceni-k-habilitacnim-a-profesorskym-prednaskam. |
14. při kladném výsledku se veškeré materiály uchazeče odešlou na RUK UK k dalšímu řízení. Materiály se na RUK UK odesílají až po schválení Zápisu ze zasedání Vědecké rady MFF UK, které se schvaluje na dalším zasedání Vědecké rady MFF UK. |
15. docenta jmenuje Rektor UK. |
* http://www.msmt.cz/vzdelavani/vysoke-skolstvi/legislativa a https://cuni.cz/UK-146.html#23
** https://cuni.cz/UK-146.html#23
*** https://cuni.cz/UK-9749.html, https://www.mff.cuni.cz/cs/vnitrni-zalezitosti/predpisy/prikazy-a-smernice-dekana/smernice-dekana-c-13-2019