Podrobnější hledání
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
zavřít

Čj. UKMFF/292012/2021

Opatření děkana č. 1/2021

Organizační uspořádání děkanátu
Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy


Část I
Základní ustanovení

Čl. 1
Úvodní ustanovení

Ve smyslu znění Organizačního řádu Matematicko-fyzikální fakulty UK (dále jen „MFF UK“) ze dne 14. června 2017, článek 7, děkan stanovuje podrobnosti o organizaci a činnosti děkanátu MFF UK.

Čl. 2
Role děkanátu

Děkanát je administrativně-hospodářským útvarem MFF UK.

Čl. 3
Sídlo děkanátu

Děkanát sídlí na adrese Praha 2, Ke Karlovu 2027/3. Jednotlivé organizační útvary děkanátu mohou být umístěny i mimo adresu, na které sídlí děkanát.

Čl. 4
Organizační členění děkanátu

  1. Děkanát se z důvodu efektivního zabezpečování vymezených úkolů člení na dílčí organizační útvary děkanátu.
  2. Dílčími organizačními útvary děkanátu jsou oddělení a referáty. Název organizačního útvaru je volen tak, aby co nejlépe vyjadřoval poslání a agendy svěřené danému útvaru, a to především s ohledem na srozumitelnost pro cílové skupiny.
  3. Organizačními útvary děkanátu jsou:

    č. 721. Sekretariát (SEKR)

    č. 722. Hospodářské oddělení (HOSP)

    č. 723. Oddělení pro vědu a zahraniční styky (OVZS)

    č. 724. Studijní oddělení (STUD)

    č. 726. Zaměstnanecké oddělení (PERS)

    č. 728. Správa počítačové sítě Karlov a centrálního informačního uzlu (PSÍK)

    č. 729. Oddělení propagace a mediální komunikace (OPMK)

    č. 731. Správa budov (SB)

    č. 735. Oddělení firemní spolupráce (OFS)

    č. 736. Oddělení podpory grantů a projektů (OGAP)

    č. 737. Referát vnitřního auditu a kancelář ombudsmana (RVA)

    č. 738. Správní oddělení (SPR)

(Článek upraven na základě Opatření děkana č. 10/2024.)

Část II
Řízení děkanátu

Čl. 5
Základní principy

  1. V souladu s ustanovením Statutu MFF UK je tajemník MFF UK pověřen řízením děkanátu a za činnost děkanátu odpovídá děkanovi. Výjimku tvoří organizační útvar č. 737 Referát vnitřního auditu a kancelář ombudsmana (RVA), který je metodicky i po pracovní stránce řízen děkanem.
  2. Toto opatření dále stanoví, ve kterých případech a v jakém rozsahu je organizační útvar děkanátu podřízen děkanovi či příslušnému pověřenému proděkanovi.
  3. Pokud je organizační útvar děkanátu podřízen z hlediska obsahového a koncepčního příslušnému proděkanovi, může se daný proděkan podílet na výběru zaměstnanců zařazených do tohoto organizačního útvaru děkanátu a všestranně děkanovi odpovídá za jeho koncepční a obsahové směřování. V tomto rozsahu může vedoucímu podřízeného organizačního útvaru děkanátu ukládat úkoly a se souhlasem tohoto vedoucího také jednotlivým zaměstnancům daného organizačního útvaru děkanátu. Nemůže-li vedoucí organizačního útvaru děkanátu zajistit splnění takto uložených úkolů, oznámí to tajemníkovi MFF UK a příslušnému pověřenému proděkanovi.

(Článek upraven na základě Opatření děkana č. 10/2024.)

Čl. 6
Děkan

  1. Děkan je oprávněn od proděkanů a tajemníka MFF UK vyžadovat informace o jednotlivých stránkách řízení organizačních útvarů děkanátu.
  2. Děkan metodicky i po pracovní stránce řídí organizační útvar děkanátu č. 737 Referát vnitřního auditu a kancelář ombudsmana (RVA).

(Článek upraven na základě Opatření děkana č. 10/2024.)

Čl. 7
Pověření proděkani

  1. Proděkanovi pro vědeckou činnost a zahraniční styky jsou z hlediska obsahového a koncepčního podřízena oddělení č. 723. Oddělení pro vědu a zahraniční styky (OVZS) a č. 736. Oddělení podpory grantů a projektů (OGAP).
  2. Proděkanovi pro PRopagaci jsou z hlediska obsahového a koncepčního podřízena oddělení č. 729. Oddělení propagace a mediální komunikace (OPMK) a č. 735. Oddělení firemní spolupráce (OFS), není-li u tohoto oddělení uvedeno jinak.

    Proděkanovi pro PRopagaci je z hlediska obsahového a koncepčního podřízeno oddělení č. 729. Oddělení propagace a mediální komunikace (OPMK).

    (Text nahrazen na základě Opatření děkana č. 3/2022.)

  3. Proděkanovi pro studijní záležitosti a proděkanovi pro koncepci studia je z hlediska obsahového a koncepčního podřízeno oddělení č. 724. Studijní oddělení (STUD). Vymezení jejich kompetencí stanoví děkan.
  4. Proděkanovi pro rozvoj je z hlediska obsahového a koncepčního podřízeno oddělení č. 731. Správa budov (SB).

Čl. 8
Tajemník fakulty

  1. Tajemníkovi MFF UK jsou po stránce pracovně-právní, organizačně-procesní, obsahové a koncepční, podřízena oddělení č. 721. Sekretariát (SEKR), č. 722. Hospodářské oddělení (HOSP), č. 726. Zaměstnanecké oddělení (PERS), č. 728 Správa počítačové sítě Karlov a centrálního informačního uzlu (PSÍK) a 738. Správní oddělení (SPR).
  2. Ostatní organizační útvary děkanátu jsou tajemníkovi MFF UK podřízeny z hlediska pracovně-právního a organizačně-procesního.
  3. Tajemník MFF UK vždy předem konzultuje s děkanem zásadní kroky řízení Sekretariátu.
  4. Po dobu své nepřítomnosti může tajemník pověřit výkonem pravomocí vymezených tímto opatření vedoucího oddělení děkanátu nebo jiného zaměstnance MFF UK.

Čl. 8a
Metodické vedení Oddělení firemní spolupráce

  1. Z hlediska obsahového a koncepčního je koordinátorovi pro Partnerský program podřízeno oddělení č. 735. Oddělení firemní spolupráce (OFS), není-li v čl. 12, písm. i) uvedeno jinak.

(Článek 8a vložen na základě Opatření děkana č. 3/2022.)

Čl. 9
Vedoucí organizačních útvarů děkanátu

  1. Činnost organizačního útvaru děkanátu řídí jeho vedoucí.
  2. Vedoucí organizačního útvaru děkanátu zabezpečuje plnění povinností tohoto útvaru v rozsahu působnosti stanovené tímto opatřením a podle pokynů nadřízených zaměstnanců určených tímto opatřením. Mezi jeho povinnosti patří zejména:
    1. postupovat podle platných obecně závazných právních předpisů, podle vnitřních předpisů univerzity a MFF UK, dalších předpisů univerzity a MFF UK a pokynů nadřízených vedoucích zaměstnanců a zabezpečit dodržování těchto předpisů v rámci organizačního útvaru děkanátu,
    2. dodržovat lhůty stanovené k plnění úkolů,
    3. plnit povinnosti vedoucího zaměstnance podle pracovně-právních předpisů, zejména určovat jednotlivým podřízeným zaměstnancům organizačních útvarů děkanátu náplň jejich práce v souladu s jejich pracovními smlouvami, práci jim přidělovat a kontrolovat její vykonávání, schvalovat nepřítomnost podřízených zaměstnanců organizačních útvarů děkanátu na pracovišti,
    4. vytvářet příznivé pracovní podmínky, zajišťovat bezpečnost a ochranu zdraví při práci,
    5. vytvářet podmínky pro zvyšování odborné úrovně zaměstnanců,
    6. zabezpečovat přijetí opatření k ochraně majetku zaměstnavatele a jeho inventarizaci,
    7. navrhovat nebo ukládat potřebná opatření k řádnému výkonu práce, příp. k jeho zlepšování ve svěřené oblasti působnosti zaměstnavatele.
  3. Vedoucí zastává funkci příkazce operace dle zvláštních právních předpisů1 k účetním zakázkám, v nichž jsou soustředěny finanční prostředky určené pro financování realizace činnosti daného organizačního útvaru děkanátu. Podrobnosti může upravit samostatné opatření děkana.
  4. Vedoucí je za svou činnost odpovědný tajemníkovi MFF UK. Pokud tento či jiný předpis stanoví, že je organizační útvar buď všestranně podřízen děkanovi, nebo z obsahového a koncepčního hlediska pověřenému proděkanovi, pak je vedoucí v takto vymezených oblastech odpovědný děkanovi, nebo pověřenému proděkanovi.
  5. Návrhy k projednání na kolegiu děkana předkládá vedoucí oddělení prostřednictvím tajemníka či proděkana, kterému je obsahově a koncepčně podřízen. O výsledcích tohoto projednání vedoucího oddělení informuje osoba, které byl návrh předložen.
  6. V nepřítomnosti vedoucího přecházejí uvedené pravomoci na vedoucím pověřeného zaměstnance. O této skutečnosti je vedoucí povinen neprodleně informovat tajemníka MFF UK a pověřeného proděkana.

Čl. 10
Zaměstnanci děkanátu

  1. Zaměstnanci děkanátu jsou podřízeni vedoucím podle čl. 9 tohoto opatření, není-li v tomto opatření uvedeno jinak.
  2. Zaměstnanci děkanátu jsou povinni vykonávat práci řádně dle svých sil, znalostí a schopností v souladu s pracovní smlouvou a podle pokynů vedoucího organizačního útvaru, popř. děkana, příslušného proděkana či tajemníka, a to řádně, včas a v souladu s platnými obecně závaznými právními předpisy, vnitřními předpisy univerzity a MFF UK a dalšími předpisy univerzity a MFF UK.
  3. Při výkonu svěřených činností jsou zaměstnanci děkanátu povinni spolupracovat s ostatními zaměstnanci děkanátu a celkově MFF UK tak, aby bylo zajištěno efektivní a kvalitní fungování administrativních a organizačních procesů.
  4. Pro zaměstnance organizačních útvarů děkanátu je místem výkonu práce děkanát, pokud v konkrétním případě není pracovní smlouvou či jiným způsobem stanoveno jinak.

Část III
Úkoly organizačních útvarů děkanátu

Čl. 11
Obecné úkoly

  1. V oblasti své působnosti zabezpečují organizační útvary děkanátu v rámci MFF UK všestrannou koordinační, konzultační, informační, evidenční a koncepční činnost.
  2. Organizační útvary děkanátu pod vedením a s vědomím svých vedoucích vzájemně spolupracují, zejména si navzájem poskytují podklady a informace potřebné k plnění svých úkolů.
  3. Organizační útvary děkanátu, resp. zaměstnanci přidělení k výkonu práce v těchto útvarech, vykonávají činnosti uvedené v dalších ustanoveních tohoto opatření zpravidla tímto způsobem:
    1. připravují podklady pro činnost děkana, proděkanů, tajemníka MFF UK a případně též dalších orgánů MFF UK (akademický senát, komise atd., a to na pokyn děkana, pověřeného proděkana či tajemníka),
    2. připravují návrhy rozhodnutí a písemných podání,
    3. vykonávají právními předpisy a vnitřními a dalšími předpisy univerzity a MFF UK vyžadovanou činnost, vedou požadovanou dokumentaci, zpracovávají a vyhodnocují údaje z oblasti své působnosti,
    4. v rámci svěřené agendy zajišťují statistické sledování a výkaznictví za MFF UK,
    5. projednávají záležitosti MFF UK s orgány veřejné správy a jinými dotčenými úřady, pokud jsou k tomu zmocněni,
    6. aktivně sledují vývoj právních předpisů a vnitřních a dalších předpisů univerzity ve svěřené oblasti a zajišťují implementaci změn do stávajících procesů, včetně návrhů změn předpisů MFF UK,
    7. pro zabezpečení činnosti MFF UK navrhují a věcně zpracovávají návrhy vnitřních a dalších předpisů v souladu s platnými obecně závaznými právními předpisy, vnitřními a dalšími předpisy univerzity a MFF UK,
    8. spravují finanční prostředky získané pro činnost MFF UK podle platných obecně závazných právních předpisů a vnitřních předpisů MFF UK a univerzity a dalších předpisů MFF UK a univerzity a hospodaří s nimi v souladu s příslušnými pravidly,
    9. vedou dokumentaci v oblasti své činnosti, zpracovávají a zhodnocují informační údaje v oblasti své činnosti a, neodporuje-li to zájmům MFF UK nebo univerzity, podávají potřebné informace zaměstnancům a studentům MFF UK, i občanům, zejména prostřednictvím tištěných, elektronických a audiovizuálních prostředků komunikace, webových stránek MFF UK, k tomu zřízených informačních systémů a organizací informačních setkání a školení tak, aby tyto informace byly včasné, aktuální, úplné a správné,
    10. ve svěřené oblasti spolupracují s rektorátem univerzity a dalšími součástmi univerzity, včetně metodické oblasti,
    11. při plnění svých úkolů spolupracují s institucemi a organizacemi doma i v zahraničí,
    12. odpovídají za úschovu, evidenci a správné používání svěřených razítek,
    13. ve své oblasti pečují o svěřený majetek,
    14. ve své oblasti spolupracují při přípravě podkladů pro zadávání veřejných zakázek,
    15. zajišťují výkon spisové služby ve své oblasti působnosti,
    16. a jiné úkoly, spadající do oblasti působností daného útvaru.

Čl. 12
Struktura a náplň činnosti jednotlivých organizačních útvarů děkanátu:

a) 721. Sekretariát (SEKR)

V rámci agendy sekretariátu děkana zajišťuje

V rámci agendy sekretariátu tajemníka zajišťuje

V rámci podatelny zajišťuje:

Vedoucím Sekretariátu je sekretářka děkana.

b) 722. Hospodářské oddělení (HOSP)

V rámci agendy všeobecné účtárny zajišťuje

V rámci agendy finanční účtárny zajišťuje:

V rámci agendy pokladní zajišťuje

V rámci agendy referent správy majetku zajišťuje

c) 723. Oddělení pro vědu a zahraniční styky (OVZS)

V rámci agendy zajišťuje:

d) 724. Studijní oddělení (STUD)

V rámci agendy pro studium v českém i anglickém jazyce zajišťuje

V rámci agendy fakultní koordinátorky zajišťování kvality vzdělávací činnosti zajišťuje

e) 726. Zaměstnanecké oddělení (PERS)

V rámci agendy zaměstnanecké oddělení zajišťuje:

f) 728. Správa počítačové sítě Karlov a centrálního informačního uzlu (PSÍK)

V rámci správy domény Karlov zajišťuje

V oblasti hardwaru, operačních systémů a programového vybavení centrálních serverů v doméně Karlov zajišťuje správu

V rámci správy aplikací centrálních informačních systémů MFF UK, podpory jejich uživatelů, spolupráce s dodavatelem zajišťuje

V rámci správy děkanátní počítačové sítě včetně koncových zařízení zajišťuje

Dále zajišťuje

(Bod upraven na základě Opatření děkana č. 10/2024.)

g) 729. Oddělení propagace a mediální komunikace (OPMK)

V rámci agendy zajišťuje

h) 731. Správa budov (SB)

V rámci agendy správy budov zajišťuje

V rámci agendy energetika zajišťuje

i) 735. Oddělení firemní spolupráce (OFS)

V rámci své agendy zajišťuje

(Bod upraven na základě Opatření děkana č. 3/2022.)

j) 736. Oddělení podpory grantů a projektů (OGAP)

V rámci agendy zajišťuje administrativní, koordinační, konzultačně poradní, informační, evidenční a archivační činnost na MFF UK zejména v rámci agend

k) 737. Referát vnitřního auditu a kancelář ombudsmana (RVA)

Referát vnitřního auditu jako součást vnitřního kontrolního systému MFF UK provádí organizačně oddělené a funkčně nezávislé přezkoumávání a vyhodnocování přiměřenosti a účinnosti řídicí kontroly, včetně prověřování souladu vybraných finančních a majetkových operací s platnými právními předpisy.

Referát vnitřního auditu zjišťuje zejména, zda:

Kancelář ombudsmana

(Bod upraven na základě Opatření děkana č. 10/2024.)

l) 738. Správní oddělení (SPR)

Správní oddělení zajišťuje činnosti nutné pro chod děkanátu, příp. celé MFF UK, které věcně přesahují agendu jednoho oddělení, a tedy nespadají do pravomoci jednotlivých dílčích útvarů děkanátu.
Do oddělení spadá zejména agenda veřejných zakázek, BOZP a PO a právních služeb, příp. další ad hoc agendy v závislosti na aktuální potřebě MFF UK.
Činnost správního oddělení řídí tajemník.

V rámci agendy právních služeb zajišťuje

V rámci agendy veřejných zakázek zajišťuje

V rámci agendy požárního a bezpečnostního technika zajišťuje

Čl. 13
Další úkoly organizačních útvarů děkanátu .[center]

  1. Organizační útvary děkanátu dále zabezpečují úkoly vyplývající z platných obecně závazných právních předpisů, vnitřních předpisů univerzity a MFF UK a dalších předpisů univerzity a MFF UK. V případě pochybností o příslušnosti organizačního útvaru děkanátu ke splnění úkolu stanoveného právním předpisem nebo vnitřním předpisem univerzity či MFF UK nebo dalším předpisem univerzity a MFF UK rozhoduje tajemník MFF UK po poradě s děkanem, příslušnými proděkany a vedoucími.
  2. Organizační útvary děkanátu plní rovněž další úkoly stanovené zaměstnanci pověřenými řízením děkanátu, a to v mezích jim svěřených řídicích pravomocí.

Část IV
Ustanovení přechodná a závěrečná

Čl. 14
Přechodná ustanovení

  1. Tajemník MFF UK zajistí restrukturalizaci mzdového a provozního rozpočtu děkanátu, jakož i změnu v evidenci majetku MFF UK v souvislosti se změnami plynoucími z tohoto opatření, k 1. 1. 2022.
  2. Správní oddělení prostřednictvím právníka MFF UK ve spolupráci s vedoucími organizačních útvarů děkanátu předloží tajemníkovi MFF UK návrhy změn ve vnitřních a dalších předpisech MFF UK v souvislosti se změnami plynoucími z tohoto opatření tak, aby mohly být provedeny co nejdříve od nabytí účinnosti tohoto opatření. V přechodném období se ve vnitřních a dalších předpisech MFF UK rozumí:
    1. „Oddělením firemní spolupráce a kariérního poradenství“ „Oddělení firemní spolupráce“.
    2. „Oddělením pro vědu a zahraniční styky“ „Oddělení pro vědu a zahraniční styky“ nebo „Oddělení podpory grantů a projektů“, a to dle rozdělení agend v čl. 12 písmen c) a j),
    3. „Referátem interního auditu a právních služeb“ „Referát vnitřního auditu“ nebo „Správní oddělení“, a to dle rozdělení agend v čl. 12 písmen k) a l),
    4. „Referátem energetika“ „Správa budov“,
    5. „Referátem požárního a bezpečnostního technika“ „Správní oddělení“.
  3. Vedoucí organizačních útvarů děkanátu zajistí provedení změn v příslušných informačních, administrativních a orientačních systémech, na webových stránkách a na dalších místech, kde jsou poskytovány související informace, v návaznosti na změny plynoucí z tohoto opatření, a to co nejdříve od nabytí účinnosti tohoto opatření, nejpozději však do 31. 12. 2021.
  4. Pokud tyto změny vyžadují změnu v pracovních smlouvách, zajistí vedoucí organizačních útvarů děkanátu sjednání změn v pracovních smlouvách zaměstnanců těchto útvarů týkajících se jejich pracovního zařazení, a to co nejdříve od nabytí účinnosti tohoto opatření, nejpozději však do 31. 12. 2021.

Čl. 15
Závěrečná ustanovení

  1. Tímto opatřením se zřizují děkanátní útvary uvedené v čl. 12 písm. j), k), l).
  2. Tímto opatřením se ruší děkanátní útvary „732. Referát energetika“, „733. Referát požárního a bezpečnostního technika“ a „734. Referát interního auditu a právních služeb“.
  3. Toto opatření nabývá platnosti dnem jeho schválení děkanem MFF UK a účinnosti dnem zveřejnění ve veřejné části internetových stránek fakulty, nejdříve však dne 1. 7. 2021.
  4. Ke dni účinnosti tohoto opatření se zrušuje Směrnice děkana č. 15/2015, Organizační uspořádání děkanátu Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy.

 

Navrhovatel:
Ing. Blanka Svobodová, tajemnice MFF UK

Opatření bylo projednáno vedením fakulty dne 2. 6. 2021, odborovou organizací dne 7. 6. 2021 a AS MFF UK dne 23. 6. 2021.

Schválil dne 24. 6. 2021:


doc. RNDr. Mirko Rokyta, CSc., v. r.
děkan MFF UK


1 Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 416/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění zákona č. 309/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb. a zákona č. 123/2003 Sb., ve znění pozdějších předpisů.