V zájmu sjednocení postupů a zabezpečení základní kompatibility při úředním styku mezi vedením fakulty, děkanátem a pracovišti, který probíhá elektronickou formou, vydávám tuto směrnici.
Pro dokumenty určené k modifikaci je třeba používat formáty rtf (pro textové soubory) a Excel verze 5.0 (pro tabulky). Každé pracoviště musí být vybaveno alespoň jedním počítačem, který je schopen takováto data číst a pořizovat.
Vzhledem ke komunikaci s mimofakultními orgány (MŠMT, grantové agentury apod.), je vhodné na takovémto počítači instalovat Office 97. Nicméně i v tomto případě je potřeba pro oběh uvnitř fakulty dodržovat doporučné formáty (rtf, resp. Excel 5.0). Méně zkušení uživatelé si mohou nastavit ukládání souborů v těchto formátech jako defaultní.
U dokumentů určených pouze pro čtení lze používat formáty uvedené v bodě 1, nicméně pro jejich vystavování na www jsou vhodnější formáty, které umějí www prohlížeče (a jejich rozšíření) zobrazit přímo. U čistě textových dokumentů je to zejména formát html (příp. txt), u dokumentů strukturovanějších (vzorce, grafika apod.) formát pdf (verze 3.0). Vystavení dokumentů současně ve více formátech není na závadu, ve speciálních případech může být i užitečné (soubory typu *.ps a podobně). Správci domén zajistí všeobecně dostupné instalační soubory prohlížeče pdf formátu (Acrobat Reader) a případně dalších prohlížečů běžných formátů (např. GhostView).
Při zasílání dokumentů (resp. informací o nich) elektronickou poštou je třeba dodržet následující postup:
V Praze dne 30. 12. 1999
RNDr. Petr KARAS |