Kódy pro fajnšmekry
Obecný úvod
Kromě přesměrování nabízí SIP ústředna na MFF UK řadu dalších sofistikovaných služeb. Jejich použití vyžaduje ovšem trochu techničtějšího ducha a ideálně (alespoň při prvním použití) i kontrolu, zda se nastavení chová, jak má.
Všechny kódy se zadávají na klávesnici jako když se vytáčí číslo při běžném volání. Po zadání kódu a jeho „odeslání“ pomocí tlačítka Volat (nebo zvednutím sluchátka) se na displeji zobrazí odezva ústředny. Linka zůstane vyvěšena, je porto nutno ji „položit“, buď tlačítkem reproduktoru, nebo zavěšením sluchátka.
| Nesprávné použití informací z této stránky může vést až k nedostupnosti Vašeho telefonu! Pokud váháte, přejděte na méně rizikový návod nebo se obratťe na sip-l@mff.cuni.cz |
Operace společné pro všechny kódy služeb
| kód | funkce |
|---|---|
| **nn* | aktivace |
| #nn | deaktivace |
| #nn* | zjistit stav |
| nnXXXX* | registrace |
| ##nn | deregistrace |
Základní operace jsou společné pro většinu služeb, které ústředna nabízí. Místo nn se použije kód konkrétní služby (viz dále) a za ní případně další parametry.
(De)registrace – pro služby, která přijímají jako
vstup telefonní číslo (například přesměrování), lze
zaregistrovat často používané číslo a tím si ušetřit jeho zadávání
při aktivaci (při aktivaci se pak číslo ani oddělovací hvězdička
nezadává, například pro přesměrování: *21). Obdobně lze
číslo i odregistrovat. Pozor, při registraci dojde rovnou k aktivaci
služby!
Kódy služeb
Následující kódy odpovídají nn v předcházející tabulce.
Vyžaduje-li použití služby nějaký další parametr, odděluje se
hvězdičkou *. Je-li třeba zadat telefonní číslo, je v následujícím přehledu uvedeno jako XXXX, může mít však i více cifer než ctyři, přesně tak, jako by se vytáčelo při běžném
volání.
| kód | funkce | poznámka | příklad |
|---|---|---|---|
| 001*phonecode | deaktivovat všechny služby a nastavení (master reset) |
|
#001*123456 |
| 002 | všechna přesměrování |
|
*#002 |
| 004 | všechna podmíněná přesměrování |
|
#004 |
03*old*new*new03 **new*new |
zadání/změna kódu telefonu |
|
**03**1111*1111**03*111*2222*2222 |
21*XXXX |
přesměrování (nepodmíněné) |
|
*21*1222*21 |
| 47 | čekající hovor (Call Waiting) |
|
*47#47 |
| 49 | nerušit |
|
*49*#49 |
61*XXXX61 *XXXX**timeout61 ***timeout |
přesměrování při nezvednutí |
|
*61*61*1223**10 |
62*XXXX |
přesměrování při nedosažitelnosti | *62*1212 |
|
67*XXXX |
přesměrování při obsazení |
|
*#67 |
| 919 | tichý provoz |
|
*919 |
Poznámky:
- podmíněná přesměrování nejsou, na rozdíl od nepodmíněného, signalizovány na přístroji
- k nastavení služeb technicky dochází v ústředně, v případě výměny aparátu, či jeho resetu a pod., zůstávají nastavení popsaných služeb zachována
- pro zajímavost, obecný tvar kódu služeb je
pNs#, kde:pje* | ** | # | ## | *#Nje číslo kódusje (nepovinný) seznam argumentů, oddělovačem argumentů (uvedeným i před prvním argumentem) je*#je (normálně povinný, u nás nepovinný) ukončovací znak

