Čj. UKMFF /562748/2023
Opatření
tajemníka
č.
5/2023
K zajištění zpracování roční účetní závěrky 2023
Čl. 1
Úvodní
ustanovení
- Toto opatření stanovuje nejzazší termíny pro předkládání podkladů pro čerpání finančních prostředků a pro zúčtování poskytnutých záloh v závěru roku 2023 na MFF UK.
- Opatření je závazné pro všechny vedoucí pracovišť, správce a příkazce jednotlivých rozpočtů, projektů, grantů a ostatních účelových zdrojů.
Čl.
2
Zálohové platby
- Požadavky na zálohové platby bankovním převodem k plnění věcně souvisejícím s rokem 2023 se přijímají do 30. 11. 2023.
- Pro předložení vyúčtování stálých záloh a všech ostatních zálohových plateb (hotovostních i bezhotovostních) je určen termín 8. 12. 2023, s místem předání: pokladna MFF (HOSP).
- Zálohy na rok 2024 budou vypláceny v lednu 2024.
Čl. 3
Termíny pro
příjem podkladů pro čerpání finančních
prostředků
- Pro předložení dokladů pro čerpání
finančních prostředků, jejichž obsah věcně souvisí s obdobím
leden až listopad 2023, tj. zejména:
- došlé faktury
- cestovní příkazy
- cestovní dohody
- doklady o nákupech v hotovosti.
je stanoven termín 8. 12. 2023, místo doručení: přes podatelnu MFF na Hospodářské oddělení (HOSP).
- Pro předložení dokladů pro
čerpání finančních prostředků, jejichž obsah věcně souvisí s obdobím prosinec 2023, tj. zejména:
- došlé faktury
- cestovní příkazy
- cestovní dohody
- doklady o nákupech v hotovosti,
je stanoven termín 8. 1. 2024, místo předání: přes podatelnu MFF na Hospodářské oddělení (HOSP). Po tomto termínu bude možné přijímat doklady pouze s písemným souhlasem tajemníka fakulty.
- U projektů, u kterých je v kalendářním roce nutné v souladu se zadávací dokumentací prokázat nejen náklad, ale i realizovanou platbu (např. TAČR), je nutné předat podklady do 8. 12. 2023.
- Datum zdanitelného plnění u pořízení investic musí být nejpozději období listopad 2023, aby byl čerpán příslušný zdroj. Došlé investiční faktury předejte do 8. 12. 2023.
- Předložení veškerých podkladů pro mzdy (včetně návrhů na odměny) za období prosince 2023 (kromě evidence docházky – termín bude uveden na předloze mzdové účtárny) je stanoven na 15. 12. 2023, místo předání: Zaměstnanecké oddělení (PERS).
Čl. 4
Termíny pro
použití fakultních platebních karet
- Pravidla a termíny uvedená v tomto opatření se vztahují i na transakce realizované fakultními platebními kartami.
Čl. 5
Objednávky v centralizovaném IS –
VERSO
- Termín pro vypořádání schválených objednávek v centralizovaném IS – VERSO, které nebudou realizovány do konce roku, byl stanoven na 8. 12. 2023. Do té doby je nutné:
- stornovat objednávku v centralizovaném IS – VERSO/Žádanky,
- požádat o přesun objednávky do následujícího roku (HOSP; Kateřina Řandová),
- požádat o vyřazení objednávky ze salda (HOSP;
Kateřina Řandová).
- (Pozn.: po vyřazení objednávky ze salda dojde ke zrušení rezervace finančních prostředků v rozpočtu. Objednávka bude uzavřena a k 31. 12. automaticky stornována. Do 31. 12. lze v případě již neočekávaného plnění objednávku znovu otevřít.)
Čl.
6
Interní přeúčtování
- Termín pro předkládání požadavků na interní přeúčtování nákladů je stanoven na 19. 1. 2024.
Čl.
7
Převod nespotřebovaných účelově určených
prostředků
- Pro žádosti o převody nespotřebovaných účelových prostředků do fondu účelově určených prostředků, případně do fondu provozních prostředků, je určen termín 19. 1. 2024.
Čl. 8
Dohadné položky a časové
rozlišení
- K nákladům, ke kterým není možné do konce účetního období doložit daňový doklad (například spotřeba elektrické energie) a není známá ani přesná výše částky, se vytvářejí tzv. dohadné položky. Termín pro podání žádosti o vytvoření dohadných položek je stanoven na 10. 1. 2024.
- V oprávněných případech je možné žádat o přesun části výnosů přes tzv. časové rozlišení, a to zejména u činností doplňkové činnosti a smluvního výzkumu, jejichž realizace probíhá i v následujícím roce. Termín pro podání žádosti o přesun výnosů do následujícího roku je stanoven na 10. 1. 2024.
Čl. 9
Termín pro podání požadavků přes
DNS
- Termín pro sběr požadavků na nákup přes DNS v roce 2023 je stanoven na 19. 11. 2023.
Čl. 10
Zvláštní a závěrečná
ustanovení
- Jsou-li ve smlouvách nebo zadávacích dokumentacích sjednány podmínky odlišné od tohoto opatření, postupuje se v souladu se s nimi. O této skutečnosti je nutné informovat Hospodářské oddělení nebo vedoucího Zaměstnaneckého oddělení.
- V případě nejasností, nekompletních podkladů apod. je třeba kontaktovat Hospodářské oddělení nebo Zaměstnanecké oddělení.
- Toto opatření nabývá platnosti dnem jeho schválení tajemnicí MFF UK a účinnosti dnem zveřejnění ve veřejné části internetových stránek fakulty, nejdříve však dnem 8. 11. 2023.
- Kontrolou dodržování tohoto opatření pověřuji interní auditorku.
Navrhovatel: Ing. Miroslav Dykas, vedoucí Hospodářského oddělení MFF UK
Opatření bylo projednáno vedením fakulty dne 25. 10. 2023.
Schválila dne 7. 11. 2023:
Ing. Blanka Svobodová, v. r.
tajemník MFF UK