E-mail v Karlíně

Obsah:

Přístup k e-mailu přes webmail

Před kliknutím na některou webmail aplikaci v tabulce níže vezměte prosím na vědomí:

SquirrelMail

SquirrelMail

Poslední verze modifikovaná pro prostředí v Karlíně.

Roundcube

Roundcube

Roundcube je modernější klient než SquirrelMail.

RainLoop

RainLoop

Moderní klient podobný Gmailu - přizpůsobený i pro použití na mobilech. Existuje demo verze na stránkách tvůrců.

Konfigurace IMAP a SMTP

Toto je nastavení pro IMAP a SMTP klienty (Thunderbird, Outlook, Icedove, Mail, ...)

IMAP (příchozí pošta)

Server: imap.karlin.mff.cuni.cz
Port: 993
Zabezpečení (šifrování): Ano (SSL/TLS)
Přihlašovací údaje: pro karlínský účet (tj. login např. novak)

SMTP (odchozí pošta)

Server: smtp.karlin.mff.cuni.cz
Port: 465
Zabezpečení (šifrování): Ano (SSL/TLS)
Přihlašovací údaje: stejné jako u příchozí pošty

Poznámka pro Outlook z Microsoft 365

Přidání karlínského e-mailového účtu do Outlooku je v nových verzích Outlooku (např. Outlook z předplatného Microsoft 365) problematické, protože nový Outlook se jako přihlašovací jméno tvrdohlavě snaží použít celou e-mailovou adresu (např. novak@karlin.mff.cuni.cz), zatímco správné přihlašovací jméno je jen login (např. novak). Řešením je Outlook vypnout a přidat nový e-mailový účet přes Ovládací panely:

  1. Spusťte Ovládací panely a pomocí políčka vpravo nahoře v nich vyhledejte "Mail" - najít by to mělo položku něco jako "Mail (Microsoft Office 2016) (32bitové)", tu spusťte.
  2. Stiskněte tlačítko "E-mailové účty" a pak v přehledu účtů "Nový". Objeví se dialogové okno ze starších verzí Outlooku, které umožňuje zadat všechny informace (včetně toho přihlašovacího jména) ručně (hned na začátku je třeba vybrat "Ruční nastavení nebo další typy serverů").

V případě komentářů, nejasností či otázek neváhejte kontaktovat správu sítě (tel. 3206, 3237 nebo 3216).

Automatická odpověď Mimo kancelář (Out of office)

Pro nastavení automatické odpovědi Mimo kancelář (např. z důvodu dovolené) použijte následující postup:

  1. Přejděte na stránku https://www2.karlin.mff.cuni.cz/network/vacation/, kde se přihlaste svým karlínským účtem (tj. stejnými údaji jako do e-mailu)
  2. Vyberte období, po které se má automatická odpověď posílat: prvním kliknutím na den v kalendáři vyberte počáteční datum, druhým kliknutím na den v kalendáři vyberte koncové datum (lze takto vybrat i stejný den) - vybrané období se pak barevně zvýrazní. Pokud se omylem při klikání spletete, můžete období dalšími kliknutími (první je začátek, druhé konec) zase opravit.
  3. Do políček "Subject" a "Message" napište předmět a text automatické odpovědi.
  4. Uložení nastavení proveďte tlačítkem "Odeslat" - v horní části stránky se pak objeví potvrzení o nastavení automatické odpovědi na vybrané období.