Vzdělávání je víc, než jen přenos informací

19. září 2014
V pondělí 15. 9. proběhla v Tróji přednáška profesora Erica Mazura (Harvard University, Cambridge, USA) na téma „Memorization or understanding: are we teaching the right thing?“

V pondělí 15. 9. proběhla v Tróji přednáška profesora Erica Mazura (Harvard University, Cambridge, USA) na téma „Memorization or understanding: are we teaching the right thing?“

Velice kladný ohlas sklidila přednáška profesora Erica Mazura, na kterou přijelo více než 50 lidí z různých míst České republiky, dva účastníci dokonce ze zahraničí (Slovenska a Slovinska). Všichni přítomní si mimo jiné na vlastní kůži vyzkoušeli, jak probíhá vyučování metodou Peer Instruction. Odpovídali pomocí hlasovacích zařízení na zadané otázky, diskutovali s ostatními účastníky svá řešení a přesvědčovali se vzájemně o správné odpovědi.

Přednáška přinesla řadu zajímavých námětů k zamyšlení, jak by se dala zefektivnit výuka. Jak například upravit přednášky, aby již v jejich průběhu docházelo namísto pouhého přenosu informací ke skutečnému vzdělávání studentů.

Zájemci, kteří se přednášky nemohli zúčastnit, mohou shlédnout záznam na stejné téma z konference ve Španělsku z letošního července:

Mgr. Jana Šestáková

 

Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta
Ke Karlovu 3, 121 16 Praha 2
IČ: 00216208, DIČ: CZ00216208