Provence 2002

V září na poslední chvíli nacházíme v nabídce CK Simon-Tourist zájezd do pro nás zatím zcela neznámé francouzské Provence. O tom, že to byla šťastná volba, se začínáme přesvědčovat od prvního vystoupení z autobusu u římského akvaduktu Pont du Gard.

Pont du Gard

Od Pont du Gardu se přesouváme do Avignonu, kde je k vidění známý most...

Avignonský most

... , papežský palác a katedrála ...

Avignonská katedrála

Druhý den vyrážíme shlédnout krásy kaňonu řeky Ardéche, nejzajímavější z nich je asi skalní oblouk Pont d'Arch...

Pont d'Arch

... ale za vidění stojí celý kaňon plný zákrutů, z nichž se dá na snímek dostat jen malinký kousíček.

Kaňon řeky Ardéche

V okolí kaňonu je také řada krasových útvarů, jednu z jeskyň navštěvujeme i my. Návštěvy rozhodně nelitujeme, i když nebylo možné pořídit žádný hezký obrázek. Na ty dojde až v Orange, kde je jednak zachovalý římský vítězný oblouk...

Vítězný oblouk v Orange

... a jednak stejně staré divadlo, dosud v provozu. Chvíle před soumrakem trávíme v městečku Vaison la Roman. Od pevnosti nad ním je hezký výhled do kraje...

Vaison la Roman - vyhlídka

... a uličky pod pevností dýchají tou pravou atmosférou Provence.

Vaison la Roman - ulička

Po další noci v "ef jedničce" míříme do Arles, který se může pyšnit zachovalým římským afiteátrem...

Arles - amfiteátr

... a také tím, že zde žil a maloval Vincent van Gogh. V té souvislosti navštěvujeme i most známý z jeho obrazů, který ale z mého pohledu představuje spíše technickou zajímavost.

Arles - Van Goghův most

A opět jsou na řadě zajímavosti přírodní, konkrétně oblast Camargue v deltě Rhony. Vedle polodivokých černých býků a bílých koní jsou v oblasti k vidění také hejna plameňáků.

Camargue - plameňáci

Před setměním je ještě čas na prohlídku městečka Aigues Mortes, zajímavého nádhernými středověkými hradbami, v době naší návštěvy však bohužel nepřístupnými.

Aigues Mortes

A opět je tu nové ráno a s ním nové zajímavosti. Začínáme v Nimes, které vynechat by byla opravdu velká škoda, i když odtamtud nemám žádný obrázek. Potom je na řadě Tarascon se svou starobylou pevností na břehu řeky...

Tarascon

... a nakonec mohutná pevnost Baux de Provence nacházející se pro změnu na vysokém kopci.

Pevnost Baux de Provence

Předposlední den se vydáváme k okrovým skalám u městečka Roussillon...

Okrové skály u Roussillonu

... navštěvujeme i další malá romantická městečka v okolí pohoří Vaucluse a Luberon a především skutečně fotogenický klášter Sénanque - jen se nám nepodařilo najít místo, odkud ho vyfotit. Závěr dne trávíme v Aix en Provence, kde se nám sice moc nelíbí, přesto ale místní katedrála zanechává na filmu docela pěknou stopu.

Katedrála v Aix en Provence

A je tu poslední den, a s ním návštěva Marseille. Nejprve si vyšplháme na kopec ke katedrále, odkud je nádherný výhled na město a blízké ostrovy...

Ostrovy u Marseille

... potom se vrátíme na břeh a lodí se vydáváme právě k těm ostrovům, které jsme viděli od katedrály - blíž ke břehu je známý ostrov If s ještě známější pevností, jejíž prohlídku nemůžeme vynechat...

Ostrov If

... a po jejím skončení je ještě dost času na cestu ke vzdálenějším ostrovům nabízejícím nádherný pohled zpět na ostrov If i celou Marseille.

Marseille

V nejlepším se má přestat, takže z lodi přesedáme hned do autobusu a s pocitem, že tentokrát jsme dovolenou vybrali opravdu skvěle, míříme zpátky do všedních dnů.