Vědohraní: Matfyzácký den dětí

2. června 2014
Po loňském roce, kdy neplánovaný krizový povodňový stav zhatil plány matfyzáckého dětského dne, se letošní ročník vrátil v plné síle za slunečného počasí do trojského areálu.

Po loňském roce, kdy neplánovaný krizový povodňový stav zhatil plány matfyzáckého dětského dne, se letošní ročník vrátil v plné síle za slunečného počasí do trojského areálu.

Vědohraní je slovní hříčka, pod níž se ukrývá chvíle určená pro vědu a hraní. Jedná se o den, který je určený dětem, ale nejenom jim. Den plný fyzikálních, matematických a informatických radovánek má především zábavnou formou představit jevy kolem nás, které děti vidí, ale nedokáží si je samy vysvětlit. Den komponovaný pomocí show a ukázek razí filosofii, nejdřív zábava, a potom otazníky.

Děti si tak samy vyzkoušely Malý a Velký poznávací okruh, na němž je čekalo spousta zapeklitých otázek a instruktáží. Dále zhlédly bublinovou a dusíkovou show a vydováděly se v místnosti s roboty a kvadrikoptérami.

Otázky, které si často pokládáme i my, si děti na vlastní kůži ověřily. A jsou to otázky zdánlivě banální, přesto tolik podstatné. Proč jsou bubliny kulaté? Jaktože voda vyteče nahoru? Jak robot pozná, kam má zatočit? Když někdo nezná Shakespeara, je označen za kulturního barbara, ale když někdo nezná Archimédův zákon? Vědohraní svou návštěvností opět potvrdilo, že vědecky zaměřený den dětí je důležitou alternativou pro průměrné sportovní dětské dny plné nanuků a hranolek.

- OMK -