Přednáška je věnována vybraným oblastem pedagogické psychologie (především problematika učení a poznávání), sociální a vývojové psychologie, které jsou významné práci učitele. Cílem semináře je aktivní osvojení základních poznatků a technik pedagogické psychologie.
Poslední úprava: T_KDF (12.05.2005)
Selected topics of pedagogical, social and evolutionary psychology. Motivation; New trends in motivation research; Volition and its patterns, time and content dimensions in todays pupils and students motivation structure; Assessment of pupils; Teacher x pupil (pupils) interaction;
Literatura
Poslední úprava: T_KDF (12.05.2005)
Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Portál, Praha 2001 Fontana, D.: Psychologie ve školní praxi. Portál, Praha 1997 Nakonečný,M.: Psychologie osobnosti. Academia, Praha 1995. Pokorná, V.: Teorie, diagnostika a náprava spec. poruch učení. Portál, Praha 1997 Vágnerová, M.: Vývojová psychologie. Karolinum, Praha 1997.
Sylabus -
Poslední úprava: T_KDF (12.05.2005)
Učení a poznávání. Metakognice a autoregulace. Kreativita a její rozvoj. Modely vyučování a učení. Specifické poruchy učení. Věkové období pubescence a adolescence. Autorita a kázeň ve škole. Socializace. Náročné životní situace a jejich překonávání. Učitel, učitelská profese. Osobnost žáka. Motivace Nové trendy ve výzkumu motivace (podněty k ovlivňování učební motivace - bezprostřední i dlouhodobé strategie). Vůle a její zákonitosti, časová a obsahová dimenze v motivační struktuře dnešních žáků a studentů. Hodnocení žáků z pedagogicko psychologického hlediska Interakce učitel x žák, žáci
Poslední úprava: T_KDF (12.05.2005)
Selected topics of pedagogical, social and evolutionary psychology. Motivation; New trends in motivation research; Volition and its patterns, time and content dimensions in todays pupils and students motivation structure; Assessment of pupils; Teacher x pupil (pupils) interaction;