Pro 3.roc. Bc studia.
Seminář je zaměřen na základy obecné psychologie a psychologie osobnosti a vybrané praktické otázky psychologie učení a vyučování na ZŠ.
Poslední úprava: T_KDF (12.05.2005)
Psychology (Z) I.
Seminar in general and personality psychology, and selected practically oriented topics of the psychology of learning and instruction on the lower secondary level.
Literatura
Poslední úprava: T_KDF (12.05.2005)
Fontána, D.: Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál 1997. Gardner.H.: Dimenze myšlení. Praha, Portál 1999. Goleman,D.: Emoční inteligence. Praha, Columbus 1997. Pavelková, I.: Motivace žáků k učení. Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, Ped.F UK 2002 Mareš, J., Křivohlavý, J.: Komunikace ve škole. Brno, Masarykova univerzita 1995. Nakonečný,M.: Psychologie osobnosti. Praha, Academia 1995. Slavík,J.: Hodnocení v současné škole. Praha, Portál 1999. Langmajer, J., Krejčířová, D.: Vývojová psychologie. Praha, Grada 1998
Sylabus -
Poslední úprava: T_KDF (12.05.2005)
Psychologie - předmět, oblasti psychologie. Učitel a učitelská profese (klinická náročnost učitelství - ambivalence, dilemata a nejistoty učitelské profese, syndrom vyhoření a jeho prevence). Diagnostické a autodiagnostické kompetence učitele. Osobnost žáka (afektivní činitele, kognitivní činitele, sociální a jazykové činitele - rozdíly věku a pohlaví).Klima ve třídě a ve škole, vznik, vývoj a diagnostika.
Poslední úprava: T_KDF (12.05.2005)
Psychology - subject, areas of psychology; Teacher and teachers profession; Teachers diagnostic and autodiagnostic competences; Pupils personality; Motivation; New trends in motivation research; Volition and its patterns, time and content dimensions in todays pupils and students motivation structure; Assessment of pupils; Teacher x pupil (pupils) interaction; Class and School atmosphere, its origin, development and diagnostics.