PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Doktorandský seminář f12 - NDFY064
Anglický název: Ph.D. Students' Seminar f12
Zajišťuje: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: oba
E-Kredity: 1
Rozsah, examinace: 0/1, Z [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět lze zapsat opakovaně
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: RNDr. Marie Snětinová, Ph.D.
RNDr. Petr Kácovský, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (17.02.2022)
Seminář je určen doktorandům studijního oboru Didaktika fyziky a obecné otázky fyziky (f12). Cílem semináře je aktivní setkávání doktorandů a výměna zkušeností s vyučujícími předmětu i mezi doktorandy navzájem. Součástí předmětu jsou prezentace doktorandů zachycující postup v jejich studiu a práci, ale také diskuse a informace vztahující se k aktuální agendě (novinky na poli výzkumu, nové publikace, grantové výzvy, blížící se konference, provozní záležitosti).
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: RNDr. Petr Kácovský, Ph.D. (15.02.2022)

Podmínkou udělení zápočtu je aktivní účast na alespoň 70 % proběhlých seminářů. Účast na seminářích nelze nahradit žádným testem ani písemnou prací.

Literatura -
Poslední úprava: RNDr. Petr Kácovský, Ph.D. (12.02.2022)
  • Bell, J. (2005). Doing your research project: A guide for first-time researchers in education, health and social science. Open University Press.
  • Bennett, J. (2003). Teaching and learning science. Continuum.
  • Chvál, M., Straková, J., & Procházková, I. (2015). Hodnocení výsledků vzdělávání didaktickými testy. Česká školní inspekce.
  • Janík et al. (2016). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Masarykova univerzita.
  • Lederman, N. G., & Abell, S. K. (2007). Handbook of Research on Science Education. Routledge.
  • Osborne, J. & Dillon, J. (Eds.) (2010). Good Practice in Science Teaching: What Research Has to Say. 2nd ed. Open University Press.
  • Osborne, J. (2008). Best Practices in Quantitative Methods. SAGE Publications.
  • Salkind, N. J. (2010). Encyclopedia of Research Design. SAGE Publications.
  • Švaříček, M, & Šeďová, K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Portál.
  • Taber, K. S., & Akpan, B. B. (2017). Science Education: An International Course Companion. Brill.

Relevantní články z časopisů typu Am. J. Phys., Eur. J. Phys., Phys. Educ., TPT, z českých časopisů věnovaných výuce fyziky; další literatura z oboru fyzikálního vzdělávání.

Sylabus -
Poslední úprava: RNDr. Petr Kácovský, Ph.D. (15.02.2022)

Seminář je určen doktorandům studijního oboru Didaktika fyziky a obecné otázky fyziky (f12). Cílem semináře je aktivní setkávání doktorandů a výměna zkušeností s vyučujícími předmětu i mezi doktorandy navzájem. Součástí předmětu jsou prezentace doktorandů zachycující postup v jejich studiu a práci, ale také diskuse a informace vztahující se k aktuální agendě (novinky na poli výzkumu, nové publikace, grantové výzvy, blížící se konference, provozní záležitosti).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK